بخشایش

خانه | پست الکترونیک | آرشیو

بخشایش

آنا یوردوموز


مشروح خطبه های نماز جمعه امروز بخشایش

فریضه عبادی سیاسی نماز جمعه امروز با حضور اقشار مختلف مردم شهر بخشایش و حومه و با حضور رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان هریس، آقای اصغرزاده و بخشدار مرکزی به امامت حجت الاسلام غفاری در مسجد جامع برگزار شد.

قبل از خطبه ها آقای اصغرزاده، رئیس آموزش و پرورش شهرستان هریس به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری و هفته معلم و گرامیداشت این روزها سخنرانی کردند و از معلمان محترم و زحمتکش منطقه هریس تقدیر و تشکر کردند و افزودند که باید قدر این سرمایه های عرصه علم و عمل را بدانیم و تلاش کنیم روز به روز تعداد این معلمان بیشتر شود تا تعلیم و تربیت و آموزش که زیربنای علمی و فرهنگی جامعه را تشکیل می دهد تقویت شود.

در خطبه اول حجت الاسلام غفاری با اشاره به آیاتی از سوره زمر گفتند: اول و ابتدای دین علم و معرفت است در غیر اینصورت نمی توان خدا را شناخت و هر کسی در هر لباسی که باشد اگر از علم و معرفت برخوردار نباشد عالمی بی عمل خواهد بود و امکان ندارد فرد عالم با فرد نادان برابر باشد. عالم و دانایی ارزش دارد که متوجه عظمت و بزرگی پروردگار متعال باشد. پیامبر خدا خیلی به مسئله تعلیم و تربیت بها می داد و آموختن و تعلیم و تربیت را بر هر مسلمانی واجب می دانست و می فرمود: خدا کسانی را که چیزی را می آموزند و یاد می دهند دوست دارد. تعلیم و تربیت و کسب علم از نظر ائمه هم ارزش دارد و امامان شیعه همواره در حدیثهای متعدد به آن اشاره کرده اند ولی هر کسی هر علمی را یاد می گیرد باید با بصیرت باشد یعنی با بصیرت و آگاهی کامل یاد بگیرد.

امام جعفر صادق (ع) فرمود: ما ائمه دارای علم خدایی هستیم و از نهاد همه چیز آگاهیم ولی دشمنان ما این را نمی دانند یعنی از واقعیات خبر ندارند و شیعیان ما صاحب خرد هستند و نزد خدا عزیزترند.

در خطبه دوم حجت الاسلام غفاری با دعوت به تقوای الهی و طلب استغفار برای نمازگزاران، از آقای اصغرزاده به خاطر سخنرانی شیوایشان تقدیر و تشکر کردند و به مناسبت شهادت استاد مرتضی مطهری و تبریک هفته معلم به نقش تربیتی معلم و اثرات مثبت آن اشاره کرده و گفتند: نقش تربیتی معلم می تواند دنیا و آخرت انسان را تغییر دهد. معلم باید اخلاقی شایسته داشته باشد طوری که دانش آموز یا دانشجو جذب اخلاق او باشد. سپس به شهادت استاد مرتضی مطهری در سال ۱۳۵۸ به دست گروه تروریستی فرقان اشاره کردند و در ادامه ولادت امام علی (ع) را تبریک گفتند و به تعدادی از مشکلات شهر بخشایش از قبیل فضای کم قسمت زنانه مسجد جامع، وضعیت بد راه های ارتباطی، مشکل آب شرب، عدم وجود شهرک صنعتی و مشکل بیکاری جوانان اشاره کردند. همچنین در مورد مولود کعبه و زندگی امام علی (ع) و سیره ایشان سخنرانی کردند و از تغییر قبله که در این ایام صورت گرفته گفتند و در پایان خطبه دوم به ایام البیض و مراسم اعتکاف که در روزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵ ماه رجب انجام می گیرد اشاره کردند و گفتند که اعتکاف خلوت بندگان با خدای خود می باشد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







+ نوشته شده در جمعه 11 ارديبهشت 1394برچسب:نماز جمعه , نماز جمعه شهر بخشایش , برگزاری نماز جمعه در بخشایش, حجت الاسلام عبدالغفار غفاری, ساعت 23:2 توسط نادر بخشایشی |

منوی اصلی

دسته بندی خبر ها

درباره ی ما


بخشایش یکی از شهرهای استان آذربایجان شرقی است که در بخش مرکزی شهرستان هریس واقع شده‌است. جمعیت این شهر، طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1390 خورشیدی، بالغ بر 8000 نفر می‌باشد که از این جهت، سومین شهر پرجمعیت شهرستان هریس و سی و چهارمین شهر پرجمعیت استان آذربایجان شرقی محسوب می‌شود.

آرشیو

نویسندگان

پیوند های وبلاگ

لینک های روزانه

امکانات

کلیه ی حقوق مادی و معنوی وبلاگ برای bakhshayesh محفوظ می باشد.
پایگاه خبری و اطلاع رسانی بخشایش

بازی آنلاین

بازی آنلاین

عکس

طراحی سایت

ابزار وبلاگ

قالب وبلاگ

موسیقی بی کلام

دانلود اندروید

گرافیک - ابزار طراحی

برترین مطالب